"Kalu kita sukakan seseorg, jgn beritahu si dia. Nanti ALLAH kurangkan rasa cinta padanya dan ALLAH takkan bagi.Tapi luahkan pada ALLAH, beritahu ALLAH. ALLLAH mahu tahu jodoh kita siapa.Dan siapa dia, siapa kita"

Sunday, February 13, 2011

Makan untuk Keperluan Kulit

Wajah Anda PUCAT?

Lebihkan pengambilan zat besi, protein, iodin, kalsum, tembaga (copper), kobalt dan vitamin B. Antara makanan yang disyorkan ialah kuning telur, keju, ayam , ikan , nasi , kentang, kekacang, bijirin dan pisang....

Wajah Anda BERJERAWAT?

Tingkatkan pengambilan daging tanpa lemak, hasil tensusu, lobak merah, aproikot, bayam dan brokoli. Semua ini adalah sumber zink terbaik yang menghasilkan kolagen dan elastin demi meningkatkan keanjalan dan kecantikan kulit.

Wajah Anda BERMINYAK?

Anda nampaknya kekurangan *riboflavin. Selain mencuci wajah dengan pencuci bebas minyak dan mengamalkan suplemen tertentu, lebihkan pengambilan buah badam, soya, susu rendah lemak dan telur. Ia mampu menghalang pengumpulan minyak di bawah lapisan kulit.

Wajah Anda KERING dan MENGELUPAS?

Lebihkan pengambilan vitamin E dan A. Begitu juga dengan pengambilan susu rendah lemak, buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan kekacang. Vitamin A meningkatkan keanjalan tisu kulit manakala vitamin E yang kaya dengan antioksidan membantu mengurangkan masalah kedutan.

* Riboflavin :Riboflavin terkenal visual sebagai vitamin yang menanamkan warna oren untukpersiapan B-vitamin padat, warna kuning untuk penyelesaian suplemen vitamin, danwarna kuning yang tidak biasa fluoresen ke urin orang-orang yang suplemen dengandosis tinggi persiapan B-kompleks (ada vitamin lain menanamkan setiap warna urin).

petikan dr majalah rapi...

No comments: